Πονοκέφαλος

18 Οκτωβρίου 20150

Με πάνω από 150 διαφορετικές κατηγορίες και βαθμούς πονοκεφάλων, δυσκολευόμαστε πολλές φορές να συμπεράνουμε την αιτιολογία και παθολογία τους, με αποτέλεσμα να ακολουθούμε αναποτελεσματικές θεραπείες.

Οι ημικρανίες θεωρούνται η χειρότερη μορφή πονοκεφάλων προσβάλλοντας τρεις φορές περισσότερο τις γυναίκες από τους άνδρες, εξαιτίας των έντονων ορμονικών αλλαγών.

Οι άντρες από την άλλη υποφέρουν συχνότερα από πονοκέφαλο που εντοπίζεται γύρω από το ένα μάτι και που συχνά μπερδεύεται με την ημικρανία. Στην περίπτωση αυτή παράλληλα με τον πόνο γύρω από το μάτι, εμφανίζονται συμπτώματα αλλεργικής ρινίτιδας με καταρροή ματιών και μύτης.

Τέλος οι κεφαλαλγίες τάσης αποτελούν φαινόμενο της εποχής μας. Είναι πολύ συνηθισμένες και προκαλούνται λόγω κακής στάσης κατά τη διάρκεια των καθημερινών μας δραστηριοτήτων, λόγω έλλειψης άσκησης, κακής διατροφής ή συνδυασμού όλων αυτών.
Σε αυτή την περίπτωση το σώμα αποφασίζει πως πρέπει να αμυνθεί και χρησιμοποιεί τους μύες που αποτελούν στην περίπτωση αυτή το «όπλο» του. Οι μύες με τη σειρά τους συσπώνται, σφίγγουν και προκαλούν στραγγαλισμό των αγγείων που αιματώνουν τον εγκέφαλο.
Το αποτέλεσμα είναι η λεγόμενη κεφαλαλγία τάσης.

Η φυσιοθεραπεία μπορεί να παίξει σημαντικά υποστηρικτικό ρόλο στην τρίτη συνηθέστερη μορφή πονοκεφάλων.
Με τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται, βοηθάει την αύξηση της παροχής αίματος και άρα οξυγόνου στην περιοχή με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των συμπτωμάτων.
Επίσης η εφαρμογή αισθητικού ηλεκτρικού ερεθισμού σε κατάλληλα σημεία, καθώς και ο βελονισμός από εκπαιδευμένο γιατρό, βοηθά το σώμα να παράγει ενδορφίνες που αποτελούν το παυσίπονο που παράγει το σώμα μας.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η εργονομία, δηλαδή η εκπαίδευση του ασθενούς στην υιοθέτηση σωστών προτύπων στάσης που θα οδηγήσουν μακροπρόθεσμα στην άμβλυνση των λανθασμένων στάσεων και τελικά στον περιορισμό, ή ακόμη και την εξαφάνιση του προβλήματος.
Ο ασθενής πρέπει να μάθει το σώμα του και να εκπαιδευτεί να του φέρεται με σύνεση, διότι το σώμα είναι το «όχημά» μας και με αυτό πορευόμαστε.

Επιπλέον ο γιατρός ενδεχομένως να συστήσει συμπληρώματα μαγνησίου ή βιταμίνης Β2 που σε μερικές περιπτώσεις βοηθούν. Τέλος, στο σύγχρονο κόσμο φαίνεται να έχουμε ξεχάσει ή απαξιώσει το ρόλο της διατροφής, που από την εποχή των Αρχαίων Ελλήνων είναι γνωστό πόσο μπορεί να βοηθήσει και να προασπίσει την υγεία των ανθρώπων.

Οι συμβουλές μας:

  • μάθετε πως να φέρεσται στο σώμα σας
  • ασκηθείτε σωστά σύμφωνα με τις οδηγίες του φυσιοθεραπευτή σας
  • αποφύγεται το κάπνισμα
  • μάθετε διατροφικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν

Leave a Reply

Your email address will not be published.